Jump to content
admin1542824358

Haulikonpatruunat

Recommended Posts

Onhan nuota ukko metson 52g latauksella ja 5.2 mm haulettullu ammuttua, mutta ei kovinkaan paljon, koska oon todennut että mitä pienemmät haulet siä suurempi mahdollisuus saada alas koska lintu tai mitä nyt ammutkaan niin saa enemmän hauleja ronttoonsa jolloin haulikuviosta riippuen shokki vaikutus on suurempi. Tollanen  3-4 mm hauleilla on ammuttu kyllä eniten riistaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

"no kärppiä ajattelin ampua"
ei nyt suinkaan, pääasiassa metsoa,teertä,kettuja,variksia,korppeja,kiekkoja, ja mitäs näitä nyt on fasaania ja peltopyytä,koppeloa sun muita

Kyllä nuita kiekkoja saa rikki halvemmilla ja vähän pienempi latauksellisilla panoksillaki  :D mutta kyllä tuo panos tiputtaa metonki jos haulit törmää siihen, sen verran kummiski kova tälli ku se mosahtaa, hintansa väärti panos.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

...sen verran kummiski kova tälli ku se mosahtaa
tarkotaks niinku sitä että ku se potkasee nii se latasee nii että sattuu vai sitä että metolla ei ole lotossa onnea jäädä eloon  ::)

Elikkä siis että kun ne haulit osuvat siihen metsoon, niin sen verran kova lataus sieltä piipusta on kummiski lähteny.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hyvä panos, mutta viimerässä jonka ostin (10kpl, 5,2mm hauleilla varustettuja) Puolista pullotti haulet siitä hylsästä niin paljo läpi, ettei ne edes mahtunu piippuun! Lähetettiin panoksia Vihtavuorel, nyt odetellaan mitä sieltä tulee tilalle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos puolarin hommaat niin eipä se potkasu niin kauhea sitten loppujen lopuksi olekkaan. Tai en tiedä noin isolla latauksella, ainakaan 42gr minimagnumeilla ei juurikaan tunnu kun laskee menemään.  ;D  Kyllähän se ehkä vähän nykäsee, mutta ei siinä metsästystilanteessa sitä ehdi miettimään.. ;)ja ainahan se mahdollisuus on, jos liikaa potkii niin ostaa vähän pienemmällä latauksella olevia patruunoita. -Arska_1

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olympian kehittämä special patruuna erittäin pitkille matkoille. Patruunan tappoteho riittää liki 150metriin ! hauli suihku kulkee noin 40-50metrin matkan täyteisenä ja antaa normaalin patruunan kuvan vasta yli 70 metrin matkalla. Tehdas suosittelee tätä patruuna isoille linnulle tai pienille eläimille.http://www.elisanet.fi/karkikrister/Olympia/Olympia%20Metsastyspatruunat.htmlmitäs mieltä te ootte tuosta "spesiaali" patruunasta, mä sanon että jos se menee yli 70m että alkaa aukeamaa npatruuna nii kivääriähän ei metsällä enää tarvikkaan, kuulemma haulikuppi käännetty toisinpäin joka putoaa kyydistä 50m kohdalla, ei oma usko jaksa riittää tuohon asiaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Testiin saapui eilen itseladattuja 1,7mm hauleilla ryynitettyä paukkuja 34g. Jos pelaa niin tästä ensi syksyn kyyhkyjahtiin? Samalla 2,7mm haulia lintujahtiin hiukan nopeammalla lähdöllä ku kaupan paukut (ja voipi olla ihan hyvä kyyhkypaukkukin). Pitää  viikonloppuna kuviot testailla että jospa toimisi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse en juuri noista mangnumeista välitä... (ase kyllä pesitetty 12/89).Pääasiassa alkusyksyn (Kyyhkyjahdista marraskuun alkuun) käytän 36 gramman Hubertusta 3 mm hauleilla, ja sen jälkeen numero 1 tai 2 (4 mm / 3,8 mm) niklatuilla hauleilla ladattuja Winchester Super Speed paukkuja (40 grammaa) tai Federalin 40 grammaisia (kuparipinnoitetut haulit) kokona 2 (3,9 mm) käytän niin pitkään kun ketunpyynti on kevääseen karvan kunnon puolesta järkevää (maaliskuun loppupuolelle).Sen mitä itse olen noita Vihtavuoren paukkuja testaillut, niin on kuvio ollut minun makuuni turhan harva...Siis syksyllä ammun kyyhkysiä, pyitä ja rusakkoja ja talven saapuessa rusakkoja ja kettuja...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse en juuri noista mangnumeista välitä... (ase kyllä pesitetty 12/89).
Pääasiassa alkusyksyn (Kyyhkyjahdista marraskuun alkuun) käytän 36 gramman Hubertusta 3 mm hauleilla, ja sen jälkeen numero 1 tai 2 (4 mm / 3,8 mm) niklatuilla hauleilla ladattuja Winchester Super Speed paukkuja (40 grammaa) tai Federalin 40 grammaisia (kuparipinnoitetut haulit) kokona 2 (3,9 mm) käytän niin pitkään kun ketunpyynti on kevääseen karvan kunnon puolesta järkevää (maaliskuun loppupuolelle).
Sen mitä itse olen noita Vihtavuoren paukkuja testaillut, niin on kuvio ollut minun makuuni turhan harva...
Siis syksyllä ammun kyyhkysiä, pyitä ja rusakkoja ja talven saapuessa rusakkoja ja kettuja...

Mistä olet ostanut noita niklattuja Winchesterin paukkuja? Täältä päin ei saa enää mistään, pistää ihan ketuttamaan, on niin hyvä laaki kyseessä että huh huh.  ???

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Testiin saapui eilen itseladattuja 1,7mm hauleilla ryynitettyä paukkuja 34g. Jos pelaa niin tästä ensi syksyn kyyhkyjahtiin? Samalla 2,7mm haulia lintujahtiin hiukan nopeammalla lähdöllä ku kaupan paukut (ja voipi olla ihan hyvä kyyhkypaukkukin). Pitää  viikonloppuna kuviot testailla että jospa toimisi.

kokeile sellierin PARCOURS pateja 2,7 mm haulit=riistapolkupaukku,samoin musta MIRAGEkiekkolati(trap) on aika tehokas suppeasta piipusta(vo 1450 fps)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos tositoimiin tarviit paukkuja niin silloim REMINGTON,tai FEDERAL,remarilta käytän tavallisia 32-36 g latauksia,myös minimagnum on hyvä,kunhan saa etsittyä sopivan supistajan/tai sopivan haulikoon (tasainen kuvio)Kettupaukuksi RC40 tai RIO ROYAL,toimii pakkasella,vihtavuori ei ROTTWEIL on myös huono pakkasessa oman käytön mukaan,väärä ruuti.Rio:lla menee 18 mm ulkovuorilaudasta läpi 35m päästä ja kuvio on Beretalla veret seisauttava(ketun veret)Federal classic 3-3,5 mm on yleispaukku kaikkiin jahteihin ,jos niitä vain jostain saisi,kaikki alkaa olla aina enemmän magnumia ja superia vaikka ei tarvitsekkaan.Tavalliseen jahtiin tasainen nopea patruuna ja saalista tulee kyllä kunhan vaan sihti on kohdallaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pyyjahtiin mukaan vanha leijona ja paukuksi s&b red and black. Lyhkänen ase on näppärä pusikossa ja muuten omiaan pikalaukauksiin. Paukku taas on vaan nostalgialataus punamustalla pahvihylsyllä. On noita joku sata vielä jäljellä.Rotikan magnumia, ukkometsoa ja winsun super speed extraa tulee käytettyä isommille linnuille, nobelin velox tai sb:n fortuna menee kyyhkylle varsin hyvin pienellä haulilla. Sorsille on tullut tarjottua vv:n vismuttimagnumia ja normivismuttia, hanhia varten on jokunen hevishotti vyössä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...